МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Прикарпатський національний університет імені В. Стефаника
Відгук
про кваліфікаційну роботу на здобуття освітньої кваліфікації «магістр» студентки ПДТУ Ольги Олександрівни Васильєвої на тему: «Проблемні питання організації дистанційного навчання технічним спеціальностям (на прикладі забезпечення курсу "ЯКІСТЬ І СЕРТИФІКАЦІЯ ПІДЙОМНО-ТРАНСПОРТНИХ МАШИН")».
Безперечно, що машини, які випускаються машинобудуванням, повинні втілювати останні досягнення наукової думки, відповідати найвищим техніко-економічним, естетичним і іншим вимогам споживачів, бути конкурентоспроможними на світовому ринку. Чим вище їхня якість - тим більш надійний шлях до повного задоволення потреб народного господарства в необхідних виробах.
Тому актуальність магістерської роботи Ольги Олександрівни, особливо, враховуючи її націленість на впровадження у вищу школу України принципів булонської угоди, не викликає сумнівів.
В методологічному плані заслуговує на увагу дійсно сучасний підхід до вияву тенденцій розвитку дистанційних форм навчання та його історичні джерела, особливо, спирання на факти, які ще наводив засновник української академії наук В.І.Вернадський. Але теоретичні пошуки не відволікли Ольгу Олександрівну від практичних завдань розбудови інтегрованого курсу "ЯКІСТЬ І СЕРТИФІКАЦІЯ ПІДЙОМНО-ТРАНСПОРТНИХ МАШИН", при розробці якого вона дійсно зробила багато методичних новацій, починаючи з розбивки матеріалу на 9 розділів, але без руйнації лекційного матеріалу, і груп питань і тестів, закінчуючи вказівкою на потрібні для засвоєння матеріалу літературних джерел після кожного розділу.
Приємно відзначити самостійність автора у проведенні досліджень, особливо у обґрунтуванні підготовчого до дистанційного навчання курсу «Основи інформатики для дистанційного навчання», який дасть можливість дійсно професійно користуватися Інтернет - ресурсами студентам майже с перших семестрів навчання в університеті.
Треба відзначити і самостійність розробки курсу "ЯКІСТЬ І СЕРТИФІКАЦІЯ ПІДЙОМНО-ТРАНСПОРТНИХ МАШИН"», який дипломниця склала з двох окремих курсів "ЯКІСТЬ ПІДЙОМНО-ТРАНСПОРТНИХ МАШИН" і "СЕРТИФІКАЦІЯ ПІДЙОМНО-ТРАНСПОРТНИХ МАШИН". Вважаю за потрібне відзначити і впровадження в цей інтегрований курс розробок кандидата технічних наук, доцента Валерія Тимофійовича Власова, що тільки підсилить практичну націленість навчання по розробленому курсу.
Пропозиція поділити лекційний курс на дев'ять розділив для дистанційного навчання мені теж вважається доречною, тому що суто лекційний матеріал групується у тематичні підрозділи, а це полегшує сприйняття та засвоєння ідей курсу.
В той же час вважаю за потрібне звернути увагу на доцільність у майбутньому доповнити один з розділів розглядом режимів роботи кранового обладнання. Як відомо діє така градація режимів: легкий, середній, важкий, дуже важкий. І кожний з цих режимів потребує дотримання своїх норм безпеки і профілактичних заходів, вже не кажучи про графіки ремонтів. Це дійсно потрібні для майбутніх фахівців знання и тому пропаную ще доповнити практичну частину розглядом використання спеціальної траверси для підйому та переміщення вантажів двома кранами.
В цій практичному прикладі вдасться зосередити увагу студентів на можливість не перевантажувати, або суттєво зменшити навантаження на крани за рахунок перерозподілу навантаження між кранами. Все це можливо зробити завдяки якісному розрахунку, коли крюк закріплення транспортує мого виробу встановлюється на траверсі на відстані від крюків кранів, обернено пропорційно їх вантажопідйомності (L1/L2= Q1/Q2).
В той же час мені сподобалось використання у дипломі практикуму по темі «Патентний відділ університету та проведення патентних досліджень» (В.Т.Власов, В.В.Суглобов), а також наказу Міністерства промислової політики за №492 від 25.12.2006 р., в якому закріплені вимоги до вантажне-підйомних кранів, підйомних пристроїв, контролю та випробуванням. Мені приємно, що магістрант врахувала сучасні вимоги вищої школи і додала програму інтегрованого курсу «ЯКІСТЬ І СЕРТИФІКАЦІЯ ПІДЙОМНО-ТРАНСПОРТНИХ МАШИН" на державній мові.
Зрозуміло, що все можна покращувати, але в цілому магістерська робота виконана на належному якісному рівні. Автор проявив себе фахівцем і дослідником, тому є сенс пропагувати їй продовжувати наукову працю у аспірантурі. Але на цьому етапі її наукової кар'єри треба визнати велику працю, яку вона виконала за лічені місяці і її магістерський диплом є цілісною і закінченою роботою, яка відповідає вимогам висшої школи України. Тому пропаную дипломну працю до захисту, а студентку - визнати сформованим фахівцем.
Професор кафедри матеріалознавства і новітніх
P.S.
Ознайомтесь з магістерською працею:
Источник: http://iescr-catholic.ucoz.de/publ/1-1-0-17 |