"Azov Academy"Пятница, 2024-03-29, 8:37 AM

Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | Publisher | Регистрация | Вход
Меню сайта

Категории раздела
МАКРОЭКОНОМИКА/ ECONOMICS - лекции [49]
Сокращенный курс макроэкономической теории с использованием фундаментальных работ Зиновия Григорьевича Ватаманюка, Виктора Дмитриевича Базилевича, Валерия Александровича Васильева, Кемпбелла Р. Макконелла и Стенли Л. Брю

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Главная » Статьи » Информационное обеспечение дистанционного обучения » МАКРОЭКОНОМИКА/ ECONOMICS - лекции

Історія економічних вчень на початку ХХІ століття - до 83 річчя з Дня Народження Акад.АЕНіПД Росії, д-ра ком., к.е.н.Валерія Васильєва/л.2
Карпатський інститут підприємництва ВНЗ Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна”
Інститут економіко-соціокультурних досліджень 
Кафедра економіки і підприємництва

Історія економічних вчень на початку ХХІ століття:
від Баальбека до довгих хвиль М.Д.Кондратьєва
та закону збереження праці


для студентів всіх форм навчання
/затверджено на засіданні кафедри економіки та підприємництва
протокол №3 від 24 жовтня 2006 р./


Хуст 2006
 

2. Лекція . Економічна думка середньовіччя. 

 Зміст

  1)Погляди ранніх та пізніх кантоністів; 

2)Економічні ідеї в працях Фоми Аквінського; 

3)Погляди Опанаса Ордін-Нащокіна (1605-1680), Богдана-Зиновія Хмельницького (1595-1657), як передвісники праці "Книга про злиденність та багатство” Івана Посошкова (1652-1726); 

4)Нездоланний потяг к спрощенню поглядів на суспільно-економічні відносини Томаса Мюнцера (1490-1525), Томаса Мора (1478-1535), Томмазо Кампанелла (1568-1639) та Джеральда Уінстенлі (1609-1652). 

        Концепція Ібн-Хальдуна (1332-1406 http://naub.org.ua/?p=423) "соціальна фізика”, продовжує традиції ярмарок Мекки, де не можливо було сваритися, мстити та проливати кров (тому в Корані Мухаммед і не засудив торгівлю), засуджує марнотратство, скупість, схвалює сумлінну працю  і стверджує, що "аллах дав переваги одним людям перед іншими”.
         
      Її головним досягненням є розкриття диференційованого характеру еволюції суспільства від "примітивізму” до "цивілізації”, а головне – багатство держави він вбачав у наявності вироблених товарів, в яких міститься "праця, яка проявляється як вартість”.  Він, як і Каутілья, відрізняє вартість від ринкової ціни і продукти праці здобуваються  "шляхом рівноцінного обміну”.  Цікаво, що на його думку досягнення надлишкового виробництва матеріальних благ приведе до загальної соціальної та майнової рівності, а "найдійовіший спосіб досягнення розквіту суспільного життя – це зменшення розміру податків”. "Вартість праці” залежить "від кількості праці людини”, "її місця серед інших "праць” та від "потреби людей в ній”(http://www.info-library.com.ua/books-text-694.html).
    
Августина Блаженного і Фома Аквінський (Аквіната)
 
        Послідовник Августина Блаженного (359-430, єпископа у володіннях Римської імперії в Північній Африці; http://istina.rin.ru/cgi-bin/print.pl?id=1205&sait=3), заклавши й безальтернативні принципи релігійно-етичних норм, Фома Аквінський (Аквіната) вважав "поділ людей за різними професіями зумовлений, по-перше, божою милістю ... По-друге, природними причинами, які визначили те, що різні люди схильні до різних професій” (http://www.people.su/ua/114889). Як казав Пол Самюельсон "І Старий, і Новій Заповіт засуджує лихварство і позиковий процент. Аристотель і святий Фома Аквінський дотримувались аналогічних поглядів.” Але саме головне, - що у "Суми теології” Ф.Аквінський (1225-1274) розглядав прибуток торговця як винагороду за ризик і підприємливість та як оплату їхньої власної праці. Ці наукові пошуки продовжив французський вчений Нікола Орем (Оресм) (1323-1382) у "Трактаті про походження, природу, юридичне обґрунтування і зміну грошей”, в якому не тільки висловив думку  - що гроші є інструментом для полегшення обміну товарів, а наблизився до розуміння існування об’єктивних закономірностей грошового обігу (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D1%80%D0%B5%D0%BC,_%D0%9D%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%B9).
     
Нікола Орем (Оресм)       Опанас Ордін-Нащокіна       Богдан-Зиновій Хмельницький
       Для Східної Європи погляди на торгівлю, як на найважливішу статтю доходу, були теж притаманні, що проявилося у "Ново - торговому статуті” (1667) Опанаса Ордін-Нащокіна для Російської держави (http://ua-referat.com/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%82_1667). Також уміло здійснював політику протекціонізму і Богдан-Зиновій Хмельницький (1595-1657), який встановив імпортне та експортне мито на рівні 2% вартості товарів, а золото і срібло та дорогоцінне каміння звільнив від імпортного мита [8], але обкладав високим експортним митом (що не скажеш про митні тарифи дійсного тайного радника, графа С. Ю. Вітте у кінці ХІХ ст.). Його фінансова політика була спрямована на збільшення додаткового продукту та норми його нагромадження. Тому Іван Посошков у праці "Книга про злиденність і багатство”[9] не тільки наголошував важливості торгівлі і регламентації праці промислових робітників і селян, а і розглядав торгівлю і виробництво як єдиний народогосподарський комплекс.
   
Перша сторінка Праці Івана Посошкова    Томас Мюнцер  

      Треба звернути увагу і на нездоланний потяг к спрощенню поглядів на суспільно-економічні відносини, що віддзеркалилось у працях Томаса Мюнцера (1490-1525),  який був прихильником суспільного майна, спільної праці та комун. А також у Томаса Мора (1478-1535) в книзі "Утопія”(http://lib.ru/INOOLD/MOR/utopia.txt) та у книзі "Місто Сонця” Томмазо Кампанелла (1568-1639).  Але особливе засудження  приватного земельного володіння світ побачив у праці "Закон свободи” (1651) Джеральда Уінстенлі, який очолив рух "дигерів” (копачів) за суспільність землі та її доступність. 

 

Нові терміни і поняття 

Вартість. Функції грошей. Ринкова ціна. Кредит. Майнова нерівність. Поділ праці. Номінальна вартість. Пропорційний і еквівалентний обмін. Процент. 

Головні питання 

1.    Які фактори впливають на "вартість праці” згідно з ученням Ібн-Хальдуна ? 

2.    Економічні погляди Фоми Аквінського та каноністів. 

3.    Як Фома Аквінський розглядає сутність грошей ? 

4.    Які методологічні принципи використовували у своїх економічних поглядах ранні і пізні каноністи ?

Література
        1. Юхименко П.І., Леоненко П.М. Історія економічних учень /Навчальний посібник –3-тє вид., випр. – К.: Знання-Прес, 2002. – 514 с.
        3. Учение Августина Блаженного http://istina.rin.ru/cgi-bin/print.pl?id=1205&sait=3  
        4.  Фома Аквінський (Аквіната): філософ і теолог, систематизатор ортодоксальної схоластики, вчитель церкви, Doctor Angelicus, Doctor Universalis, «princeps philosophorum»  http://www.people.su/ua/114889
         7. Банківська система Росії: інституційні зміни і показники розвитку http://reff.net.ua/694-Bankovskaya_sistema_Rossii_institucional_nye_izmeneniya_i_pokazateli_razvitiya.html
          8. Богдан-Зиновій Хмельницький  http://www.kozatstvo.org.ua/ua/publications/uk_r.php?d=a&i=890
                 11. Томас Мор " Утопия" http://lib.ru/INOOLD/MOR/utopia.txt
                 12. "Закон свободи” (1651) Джеральда Уінстенлі http://www.breedscat.ru/page/diggery


Источник: http://azov-academy.ucoz.org/publ/informacionnoe_obespechenie_distancionnogo_obuchenija/makroehkonomika_economics_lekcii
Категория: МАКРОЭКОНОМИКА/ ECONOMICS - лекции | Добавил: Vasiljev (2012-07-12) | Автор: Vasiljev Alexander & Valery
Просмотров: 1399 | Теги: Іван Посошков, Dr Vasiljev Valery, Томмазо Кампанелла, Dr A.Vasiljev-Muller, Томас Мюнцер, Law of Preservation of Labour, Томас Мор, Фома Аквінській | Рейтинг: 5.0/1 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Форма входа

Поиск

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Отдых в Карпатах


  • Copyright MyCorp © 2024